torsdag den 27. september 2012

Blondevoksdug - en kitch-skat i sølv og guld



Blondevoksdug er fast inventar i min materialebeholdning. Festen starter, når det skal købes: Her i Østjylland foregår det fx i  Bazar Vest i Århus, hvor det gemmer sig blandt snabelsko, perleforhæng og forgyldte teglas.

Med blondevoksdugen, kan jeg lave de fineste mønstre i malerier, på rammer, i akvareller og andre steder som trænger til et lille orientalsk pust.

Jeg bruger blondevoksdugen til at stemple med: Dup akrylmaling på forsiden af dugen med en svamp og giv den gas. Til at duppe maling igennem (her bruger jeg også en stump svamp). Til at spraye maling igennem. Til at lægge under papiret og lave "frottage" (husk at lægge kridtet ned på siden) inden jeg fx maler over med flydende akvarel.

OK, det er lidt tøset - men skønt.

1 kommentar:

  1. Kunne du ikke tænke dig at sætte et par af dine blonde-billeder på bloggen?
    Vh Tina

    SvarSlet