onsdag den 24. oktober 2012

Street art på bogside

 
En gang om året tager jeg på inspirations/studietur til Berlin. Jeg tager afsted med min kære, kunstinteresserede veninde, og så trawler vi byen tynd for gallerier, museer og street art. Vi har steder, vi vender tilbage til hver gang - og vi finder nye steder, udstillinger, gallerier... 

Men her i efterårsferien var jeg på en ekstra tur til Berlin. En ren ferietur med min familie. Det var ikke en kunsttur - men en tur, hvor jeg viste min mand og mine store drenge nogle af mine yndlingssteder i byen - altså udover museer og gallerier :-)

Gadekunst så vi meget af. Og her er en af de ting vi så: En lille street-art ting, som ligger tæt op ad mit billedskoleprojekt med at tegne på gamle bogsider - nu bare som tryk. Og klistret op på væggen i gården ved Neurotian Gallery i Rosenthaler Strasse 39, Berlin. Et sted, som for øvrigt er værd at besøge. De har, udover selve galleriet, en fristende boghandel med smalle bogudgivelser inden for design, illustration og street art.

 
Stemningsbillede fra den skønne og meget inspirerende baggård i Rosenthaler Strasse 39, Berlin.   

2 kommentarer:

  1. Cool !
    Lyder til i har haft en fed tur .
    Hils kh Mette

    SvarSlet
  2. Det har vi! Men jeg måtte holde mig i skindet for ikke at udmatte familien helt med alt det, jeg synes de skulle se. Som de sagde: Mor, vi kan jo ikke nå at se alt det på 4 dage, som du har set på over en måned (alle mine berlinerture tilsammen....). Så vi er jo nødt til at tage afsted igen :-)
    Kh. Line

    SvarSlet