søndag den 16. juni 2013

Farverskov

I den kommende uge er det sidste chance for at se Hinnerup, Ulstrup og Hammel Billedskolers flotte udstilling Farverskov i Uhresalen v. Hinnerup Bibliotek og Kulturhus. Udstillingen hænger til torsdag d. 20/6.

I løbet af forårssæsonen har de 120 elever i de tre billedskoler arbejdet under overskriften FARVERskov. Der er blevet malet akrylmalerier med afsæt i kunstneren Anne Juul Christophersens billedunivers, formet svampe i ler og tekstil, tegnet fugle, lavet bille-grafik, bukket insekter i bonzaitråd og lavet fodaftryk.

Her kommer en lille håndfuld billeder fra udstillingen - og i løbet af de næste par uger, vil jeg vise eksempler på de enkelte elevers værker. Så værsgo - her kommer appetitvækkeren:






4 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se de enkelte værker. Det er super flotte malerier! Og fed ide med insekterne på træklodser. :-)
    Jeg kan også rigtig godt lide de farvede træer.
    Vi holdt stor fernisering på min skole i tirsdag, som jeg var ansvarlig for, og jeg havde lavet et træ af avispapir og sat på væggen, samt en spand med blade til at skrive kommentarer på. En lidt anden version, men det er så fint og sjovt for både voksne og børn at gå læse på bladene bagefter. :-)
    Jeres udstilling ser så smuk og lækker og indbydende ud. Jeg synes, det betyder meget, at tingene får lov at tage sig ud fra deres bedste side. Tillykke med det!

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    Tusind tak :-) Jeg tror også det er den flotteste udstilling vi nogensinde har lavet i billedskolen. Stort arbejde - men det hele værd. Du har ret - det er nemlig supervigtigt for børnene, at deres værker bliver taget alvorligt og processen fulgt til dørs med en udstilling. Og så er de bare så seje, de elever :-)Det er så fantastisk at følge deres udvikling. Mange af dem har jeg haft som elever siden de var helt små.
    Jeg lægger malerier ud, så du kan se dem ordentligt inden længe.
    Har du billeder af din børnekunstudstilling liggende et sted, så jeg kan se dem? Jeg bliver jo helt nysgerrig.

    Mange hilsner fra Line

    SvarSlet
  3. Hej Line
    Jeg har stået for den store fernisering på skolen nu i 7 år, og det er et kæmpe arbejde, men det hele værd! Og børnene er simpelthen så stolte og forældrene ikke mindre. ;-) Alle deres værker bliver udstillet løbende hen over året, når vi er færdige med dem, men den store fernisering deltager alle på skolen i på en gang, og det gør det til noget helt specielt. :-)
    Jeg glæder mig virkelig meget til at se malerierne, for de ser rigtig spændende ud. Kender ikke kunstneren, I er inspirerede af, men det kommer jeg vist til at gøre noget ved.
    Jeg har lagt masser af billeder ud på min blog af ferniseringen. Kommentar-træet har sit eget indlæg, der hedder Leaf a comment. Du er meget velkommen til at tage et kig.

    http://bidtafbilledkunst.blogspot.dk/

    sommerhilsen Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth
    Hvor ser det fantastisk ud, det du laver med dine elever! Det er superinspirerende at se. Og sjovt med "Leaf a comment :-). Jeg glæder mig til at følge din blog.
    Som du kan se, har jeg nu lagt nogle af mine ældste elevers billeder ud på bloggen. Der kommer på et tidspunkt nogle af de yngre elevers også. God fornøjelse - og jeg kan varmt anbefale et Anne Juul Christophersen-forløb.

    Mange hilsner fra Line

    SvarSlet