tirsdag den 14. januar 2014

Bogskulpturer


Når jeg formulerer opgaver til mine elever i billedskolen, veksler jeg mellem at tage udgangspunkt i noget indholdsmæssigt og noget formmæssigt. I dette tilfælde gik opgaven ud på at skabe en fortælling ud fra et på forhånd givet materiale - nemlig en gammel bog. Hvordan pigerne på ældsteholdet (6.-9. klasse) ville løse opgaven - og hvilken historie de ville fortælle, var helt op til dem selv. Jeg lod pigerne få fred til at arbejde, og stod klar i kulissen som sparringspartner og vejleder.

Som optakt til opgaven, viste jeg eleverne billeder af forskellige kunstneres værker lavet af bøger. Du kan finde masser af inspiration på fx http://www.pinterest.com/. Jeg har selv en profil på Pinterest, og for mig er det et genialt sted at samle alle de gode idéer jeg finder rundt omkring. Hvis du vil besøge mine boards kan du søge på mit navn i Pinterest.

Her kan du se nogle af de smukke, stærke og meget forskellige værker, der kom ud af vores projekt, som strakte sig over ca. 4 undervisningsgange.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar