søndag den 15. oktober 2017

LIV I LØV



Siden marts har jeg, sammen med Kristian Stockholm og Kristian Pödenphant Lund, og i et tæt samarbejde med Hinnerup Bibliotek og Kulturhus, arbejdet som projektleder på børnekunstudstillingen LIV I LØV.  

Projektet er en af Favrskov Kommunes 2017-satsninger, og den største på det børnekulturelle område i år. 

Liv i løv en gentænkning af den traditionsrige børnekunstudstilling i Uhresalen, og som en fejring af kommunens 10 års fødselsdag og kulturhovedstadsåret, udvider vi udstillingen ved bl.a. at tilføje en digitale og interaktive dimensioner.   

Mit ansvarsområde har primært været at stå for den analoge del af den børnekunst, som danner fundamentet i udstillingen. 

Arbejdsopgaverne har bl.a. indebåret at udvikle og formidle hele det visuelle univers, som vi med børnekustudstillingen Liv i løv har skabt. Et univers, som over 800 børn fra lokale institutioner, skoler, Hinnerup Billedskole og Coding Pirates sammen har bidraget til.

Gennem de seneste måneder har jeg bl.a. holdt 11 workshops, som dels har opkvalificeret det pædagogiske personale i daginstitutioner og SFOér til arbejdet med Liv i løv sammen med børnene, og dels har givet over 100 børnehavebørn fra Hinnerup og omegn oplevelsen af at skabe børnekunst midt i en kunstudstilling. 

De resterende over 700 børne-deltagere har, på baggrund af min idéoplæg og mit stramme farvedogme, arbejdet med deres bidrag ude i skolerne og institutionerne.

I torsdags åbnede den store børnekunstudstilling med et brag af en fernisering. 

Udstillingen kan ses i Hinnerup Bibliotek og Kulturhus frem til 31/10.

Her kan du se billeder fra ferniseringen, og i løbet af de næste måneder, vil jeg her på bloggen dele nogle af de mange idéer, jeg har udviklet til projektet, og som børnene har arbejdet med. 

God efterårsferie til jer alle sammen! 































Ingen kommentarer:

Send en kommentar